HISTORIE BALETU
Balet má své kořeny v renesanční dvorní podívané v Itálii, ale byl zvláště formován Francií balet de cour, který se stával ze sociálních tanců předvedených šlechtou ve dvojici s hudbou, řečí, poezií, písení, průvodem, výzdobou a kostýmem. V 17.století za panování Ludvíka XIV, který byl vášnivý tanečník, se na základě jeho rozhodnutí začal balet vyvíjet jako oddělená umělecká forma. Král prokázal Académie Royale de Danse v 1661, stejný rok ve kterém první comédie-balet, klidný Jean-Baptist Lully byl vykonáván. Tato časná forma se stávala ze hry ,ve které byly scény odděleny tancem. Lully se brzy rozdělil do opéra-balet a škola k vlakovým profesionálním tanečníkům byli připojeni k Académie Royale de Musique, kde instrukce byla založená na chování šlechtice a chování.
18. století bylo období obrovského povýšení v technických normách baletu a období, kdy se balet stal vážnou dramatickou uměleckou formou na počtu úderů se Opera. Centrální, vůči tomuto byla vlivné dílo Jeana-Georges Noverre, Lettres la sur danse et les balety (1760), který se zaměřil na vyvíjení balet d'action, ve kterém pohyby tanečníků jsou navržené k charakteru expresu a pomáhají při vyprávění. Reformy také byly vyrobeny ve složení baletu skladateli takový jako Christoph Gluck. Konečně, balet byl rozdělen do tří formálních technik sérieux, demi-caractère a comique. Balet také přišel být uveden v operách, zatímco přestávky volaly divertissements.
19. století bylo období velké sociální změny, který byl odrážen v baletu posunem pryč od aristokratických citlivostí, které ovládaly časnější období přes Romantic balet. Baleríny takové jako Marie Taglioni a Fanny Elssler propagoval nové techniky takový jako pointework, který se vznesl do výtečnosti jak ideál představí číslo, libretisti profesionála začali crafting příběhy v baletech a učitelé techniku baletu v základním tvaru, který je ještě použitý dnes. Po roce 1850 začal zájem o balet klesat ve většině států západního světa, ale zůstal zásadní v Dánsku a pozoruhodně i v Rusku a to díky pánum jako August Bournonville, Jules Perrot a Marius Petipa Ruské společnosti, zvláště po druhá světová válka zaneprázdněná násobkem cestuje všemi přes celý svět ten znovu oživený balet na západu a dělal tomu formu zábavy obejaté širokou veřejností. To je jedno nejvíce dobře chránil tance na světě.